Kwalifikacje i cechy dobrego grafika

Zawód grafika wymaga posiadania naprawdę wielu umiejętności oraz wiedzy z różnych, czasem bardzo zróżnicowanych dziedzin. Tak więc dobry grafik zna się na obsłudze komputera (i to nie na jej podstawach), projektowaniu (wszystkie programy graficzne zna jak własną kieszeń), marketingu (musi wiedzieć jak w sposób interesujący przedstawić czy sprzedać dany projekt, koncepcję), psychologii (potrafi rozmawiać, słuchać i przede wszystkim zrozumieć każdego klienta), poligrafii (CMYK, Pantone, spady, rodzaje papieru, itd. są podstawowymi zwrotami w jego słowniku), ratownictwie (ratuje klientów z opresji, kiedy kończą się ich terminy lub kiedy ktoś inny nie podołał projektom).

Dobry grafik musi być człowiekiem wielozadaniowym, pracowitym, kreatywnym, samodzielnym, potrafić pracować pod presją czasu, mieć nieustanną chęć tworzenia, posiadać głód wiedzy oraz podążania za ciągle zmieniającymi się trendami i jeszcze wiele innych niezastąpionych cech, które czynią z niego niezmiennie dobrego grafika.

Dobry grafik godzinami przegląda inne realizacje, projekty, nieustannie szuka kolejnych inspiracji, ma za sobą mnóstwo stworzonych kreacji, a co najważniejsze nigdy nie pozwoli, aby “dzieło” wychodzące spod jego ręki nie było dobre. To jedna z kluczowych cech dobrego grafika. Dobry grafik naprawdę wie co robi i o czym mówi doradzając klientowi.

Do tworzenia profesjonalnej grafiki jako np. PSD, druk offsetowy czy layout internetowy potrzebny jest profesjonalista. Grafik komputerowy oprócz tego, że powinien tworzyć projekty na które ,,mucha nie siada” musi również mieć specjalne cechy charakteru. Istnieję krótka lista, która może wyróżniać dobrego grafika komputerowego.

Wybrane cechy ważne dla dobrego grafika:

  • Cierpliwość – szczególnie w stosunku do klientów, którzy zawsze wiedzą lepiej i mają więcej talentu.
  • Asertywność –dobry grafik musi cenić swoją pracę i swój czas – nie rób projektów za półdarmo, bo w ten sposób psujesz rynek i wkurzasz kolegów po fachu.
  • Empatia – względem klientów. Grafik musi pogodzić się z tym, że klienci często nie rozumieją, o czym on do nich mówi.
  • Sumienność – w reklamie działa się szybko, a olbrzymia konkurencja musi zmuszać do ciągłego podnoszenia swoich umiejętności.

Dobry grafik powinien być wszechstronny i potrafić stworzyć wiele różnych rzeczy. Jeden klient może przecież potrzebować projektu logo, katalogu, ulotek, fotografii produktowej. Jeżeli grafik potrafi zrobić te rzeczy, może zarabiać na jednym kliencie wielokrotnie, a klient jest zadowolony że nie musi szukać nowych osób do każdej jednej rzeczy.

Fotografię produktową, projekt logo, a nawet projekt ulotek zlecisz na legrafik.pl .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *