Prawa ręka szefa
Zwiększanie kwalifikacji dla pracowników sekretariatu
Praktycznie w każdej firmie najbliżej szefa znajduje się asystent lub sekretarz (częściej asystentka lub sekretarka). W zależności od kompetencji, wiedzy oraz kwalifikacji zmieniać się może zakres obowiązków takiej osoby. Pracownik bezpośrednio podległy szefowi odpowiada na przykład za nawiązywanie kontaktu pomiędzy ludźmi z branży, wykonywanie telefonów, umawianie spotkań, planowanie, czasami więc jego zadania są bardzo istotne i nie można powierzyć ich komuś bez wiedzy i doświadczenia.
Odpowiednia linia kursów i szkoleń
Szkolenia przeznaczone dla asystentów czy pracowników sekretariatu są bardzo różne. Zdecydowanie osoba nowa zatrudniona przez firmę o konkretnych wymaganiach musi zacząć od absolutnych podstaw, dlatego na początku może zainwestować na przykład w szkolenia internetowe. Często sekretarz lub asystentka kierowani są odgórnie na szkolenia wyposażające ich w kwalifikacje odpowiednie do ich silnych stron, którymi warto wykazać się w pracy. Oprócz kursów komputerowych lub księgowych można liczyć na szlifowanie języków (głównie angielskiego), umiejętności wykorzystania specjalnych programów itd.
Jak wiele szkoleń?
Zdecydowanie największej ilości szkoleń potrzebują pracownicy nowi (dopiero rozpoczynający karierę) lub przekwalifikowani. Najbardziej inwestuje się w profesjonalne kursy dla osób z większym stażem w zawodzie, którzy rozwijają bardzo konkretne kwalifikacje i tym samym stają się prawdziwym potężnym kapitałem firmy. W ich przypadku każdy wydatek na szkolenie zwraca się, zwłaszcza jeśli kursy są pieczołowicie dobrane i nie zawierają powtarzającego się materiału.
I tak w niektórych firmach sekretarka czy asystentka ma po prostu ładnie wyglądać;p
nie ma nic złego w połączeniu urody z wysokimi kompetencjami.